طراحی ویلا مدرن

طراحی و ساخت ویلا مدرن، از جمله پروژه هایی است که می تواند اوج هنر و ذوق معماران را به رخ بکشد. کلمه ویلا که ریشه فرانسوی دارد و به دوران باستان برمی گردد، به خانه هایی با بالاترین سطح آرامش که به دور از خانه های دیگر هستند اشاره دارد. ویلاها معمولا در اطراف شهر و در مناطق خوش آب و هوا ساخته می شوند و هدف از طراحی ویلا مدرن، ایجاد یک فضای امن و راحت متناسب با سلیقۀ شما است. آشنایی با سبک های طراحی ویلا، می تواند گزینه های بیشتری را برای انتخاب فراهم کند. طراحی ویلا مدرن، یکی از سبک های رایج برای ساخت ویلا است که طرفداران خاص خودش را دارد.

تفاوت طراحی ویلا مدرن با کلاسیک

از جمله مهمترین تفاوت طراحی ویلا مدرن با طراحی ویلا کلاسیک، در پرداختن به جزئیات است. در ساخت ویلا مدرن، از عناصر اندک اما زیبا استفاده می شود، حال آنکه در ویلاهایی که سبکی کلاسیک دارند، از عناصر و المان های بیشتری برای طراحی ویلا استفاده شده است. سبک مدرن بیشتر به دنبال خلق اثری است که در کنار زیبا بودن ساده باشد. این سادگی برای این است که افراد بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. در طراحی نمای ویلای مدرن، بیشتر از احجام هندسی با روش های گوناگون استفاده می شود، در حالی که ویلاهایی که سبک کلاسیک دارند، به دنبال ایجاد نوعی تقارن در خانه های خود می باشند تا حسی از عظمت را القا کنند.

ساخت ویلا مدرن
اجرا ویلا مدرن

اصول طراحی ویلا مدرن

سلیقه شما در طراحی ویلا مدرن نقش کاملا کلیدی دارد، اما بهتر است قبل از برنامه ریزی برای طراحی و اجرا ویلا، با سبک های متفاوت طراحی ویلا آشنا باشید تا بتوانید متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید بهترین تصمیم را بگیرید. از جمله اصول طراحی ویلا، متناسب بودن اجزای مختلف ویلا می باشد، چرا که هیچ چیز به اندازه متناسب نبودن اجزای تشکیل دهنده نمای ویلا نمی تواند به ظاهر آن آسیب رساند. اگر فکر می کنید طراحی و ساخت ویلا برای شما هزینه بر است، بهتر است به دنبال ساخت ویلایی باشید که هزینه کمتری داشته باشد و از اجزای کمتری در نمای آن استفاده شده است. ویلا مدرن از جمله ویلاهایی است که در کنار ساده بودن، زیبایی چشم نوازی را برای شما به ارمغان خواهد آورد و انتخاب افراد زیادی می باشد.

ویژگی های ویلای مدرن

طراحی و ساخت ویلاهای مدرن دارای شاخص های متفاوت با دیگر سبک های طراحی ویلا است. این دسته از ویلاها از پنجره های بزرگ برای دریافت نور طبیعی استفاده می کنند و نوع به کار بردن احجام هندسی در این ویلاها متفاوت است. از جمله مهمترین ویژگی های طراحی ویلای مدرن عبارتند از:

اصول طراحی داخلی ویلای مدرن

از جمله اصول مهم در طراحی داخلی ویلاهای مدرن، توجه به ترکیب و رابطه بخش های مختلف خانه با یکدیگر است. انتخاب درست فضاها و متریال ها برای طراحی داخلی ویلا، باید با توجه به سبک ویلای شما انتخاب شود. مهمترین مسئله در طراحی داخلی ویلاهای مدرن ایجاد سطوح ساده دارای بافت و رنگ است؛ در حالت کلی، ایجاد تعادل بصری در طراحی ویلاهای مدرن، یکی از مهمترین مسائل است.

آرتیا گروپ مجری تخصصی طراحی و ساخت ویلا در کرج، تهران و سایر استان ها آماده طراحی و اجرا ویلاهای رویایی شما هستند.

مهم ترین عناصر معماری تشکیل دهنده در سازه ویلا مدرن

برای اینکه طراحی ویلای مدرن به اندازه کافی شیک و زیبا باشد، می بایست از المان هایی برای افزایش دو چندان زیبایی ظاهر ویلا استفاده کنیم. در ادامه این بخش، به بررسی مهمترین عناصری تشکیل دهنده در طراحی ویلا می پردازیم:

نمای فضای باز ویلا

یکی از المان هایی که باعث ایجاد زیبایی در ظاهر ویلاهای مدرن خواهد شد، محوطه سازی اطراف ویلا است. استفاده از عناصری که منجر به شکل گیری یک نمای خارجی چشمگیر می شوند، از جمله پارامترهایی است که در طراحی ویلا مدرن مورد توجه می باشد.

نور ورودی در طراحی ویلا مدرن

یکی دیگر از پارامترهایی که هنگام طراحی ویلا مدرن باید به آن توجه شود، نورگیری بخش های داخلی ویلا است. بهتر است جانمایی ویلا طوری باشد که نور کافی به فضای داخلی ویلا وارد شود. به این نکته توجه کنید که در بیشتر موارد، روشن بودن بیشتر فضا می تواند حس بدی را در صاحبان خانه ها به وجود آورد.

عناصر شیشه ای

شیشه از جمله متریالی است که می تواند در به وجود آوردن یک فضای مدرن موثر باشد. به کار بردن پنجره های بزرگ در اتاق هایی که متراژ بالایی دارند، حس خوبی به افراد خانه القا خواهد کرد؛ همچنین در زیبایی ظاهر ویلا نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مزایای طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن به دلیل حذف موارد غیر ضروری و نخ نما، مزایای زیادی را برای کارفرماها به ارمغان می آورد. از جمله مزایای طراحی ویلا مدرن عبارتند از:

مدت زمان طراحی و ساخت ویلا مدرن

مسلما شما هم جزء افرادی هستید که تمایل دارید ویلایتان در مدت زمان کمتری آماده شود، اما هر کدام از مراحل ساخت ویلا زمانبر بوده و نیازمند پیاده سازی استاندارد می باشد. استفاده از مصالح، تجهیزات و نیروی کاری که برای طراحی و ساخت ویلای مدرن استخدام می کنید، می تواند در مدت زمان ساخت ویلای مدرن موثر باشد؛ در بعضی شرایط با تغییر برخی از فرایندها و پلتفرم ها، می توانید مدت زمان ساخت ویلا را کاهش دهید.

هزینه طراحی ویلا مدرن

هزینه طراحی ویلا مدرن شامل کلیه هزینه هایی مرتبط با گروه های مختلفی است که در ساخت ویلای مدرن نقش دارند. اقلام ضروری که در ساخت ویلا مورد نیاز است، جزئیات مربوط به ظاهر و بخش های داخلی ویلا، جزئیات سازه ویلا و … می تواند در قیمت طراحی ویلا مدرن تاثیر گذار باشد. موضوع تخمین تعرفه ساخت ویلا مدرن، مسئله بسیار مهمی است، زیرا اگر در ابتدای پروژه به این مسئله دقت نکنید، ممکن است بر روند اجرای پروژه تاثیر گذار باشد و در برخی شرایط منجر به توقف پروژه شود.
هزینه طراحی ویلا بر اساس مساحت زمین ویلا، محوطه سازی و سبک طراحی ویلا می باشد که این موارد از اصلی ترین پارامترها در بحث تعیین هزینه طراحی ویلا مدرن می باشند. طراحی ویلا مدرن، جزء کم هزینه ترین سبک ها در بحث طراحی ویلا می باشد.

امکانات مورد نیاز برای طراحی ویلا مدرن

ویلا مدرن به دلیل حذف موارد غیر ضروری و نخ نما، مزایای زیادی را برای کارفرماها به ارمغان می آورد. از جمله مزایای طراحی ویلا مدرن عبارتند از:

سوالات متداول

آرتیا از طراحی تا اجرا پروژه و به صورت کلی 0 تا 100 ساخت ویلای مدرن را انجام می دهد و با توجه به گستردگی پروژه، زمان مورد نیاز تایین می شود، اما معمولا پروژه های ما در 40 الی 100 روز کاری به پایان خواهند رسید.

برای تخمین هزینه باید به صورت دقیق متراژ، متریال و امکانات ویلا در نظر گرفته شود. برای دریافت هزینه دقیق می توانید با شماره تماس مجموعه در ارتباط باشید تا کارشناسان اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهند. (02691300334)

در نظر داشته باشید که ویلا مدرن یک سبک است و بسیاری از ویلاهای فلت نیز در دسته ویلاهای مدرن قرار میگیرند. برای طراحی و اجرا ویلا فلت نیز می توانید از خدمات مجموعه ما استفاده کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن