ساخت ویلا دوبلکس

قبل از این که به ساخت ویلا دوبلکس بپردازیم، شاید برای عده ای سوال شود که ویلا دوبلکس به چه معناست و خانه ویلایی دوبلکس به چه نوع سازه هایی گفته می شود؟ دوبلکس به ساختمان های مسکونی یا اداری که دو واحد به هم متصل شده باشند گفته میشود. این اتصال میتواند در حالت عمودی یا یک سبک کنار هم باشد. خانه دوبلکس شامل واحد های مسکونی، با یک آشپزخانه و یک فضای پراکنده میباشد. ویلا دوبلکس که عموما به صورت عمودی طراحی و اجرا میشود با یک پله به یکدیگر متصل میشوند. با توجه به این که طراحی ویلای دوبلکس از تخصص خاصی برخوردار است، پیشنهاد می کنیم تا از خدمات اجرا ویلا دوبلکس، یک تیم حرفه ای برای این منظور استفاده کنید.

طراحی و اجرا ویلا دوبلکس

اجرای ویلا دوبلکس در نقاط مختلف به شکل های گوناگونی انجام می پذیرد. به عنوان مثال در شیکاگو آمریکا یک ویلای دوبلکس به عنوان یک واحد مسکونی است که در 2 طبقه گسترده شده و توسط یک راه پله در داخل بهم متصل میشوند. در انگلیس از این نوع بناها به عنوان یک آپارتمان دو طبقه یاد می کنند، یا همچنین در استرالیا به طور کلی دوبلکس یک ساختمان مسکونی با دو واحد مجزا است که با یک دیوار مشترک از یکدیگر جدا شدند. با اینکه طراحی ویلای ایرانی در کشور ما بسیار رایج است، اما در بسیاری از شهر ها نیز، طراحی و اجرای ویلا دوبلکس از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

مزیت های ساخت ویلای دوبلکس

از مزیت های ساخت ویلا دوبلکس نسبت به ویلا فلت میتوان به مقرون به صرفه بودن و حفظ حریم خصوصی آن اشاره کرد. در این قسمت چند مزیت خانه های دوبلکس را بررسی میکنیم:

حریم خصوصی

طراحی ویلا دوبلکس برای خانواده هایی که میخواهند زیر یک سقف دراز بکشند اما حریم خصوصی داشته باشند بسیار ایده آل است. از این محیط می توان برای اطمینان از استفاده بهینه برای هر ساکن استفاده کرد.

مقرون به صرفه بودن

این یک واقعیت است که ساخت ویلا دوبلکس در مقایسه با آپارتمان هایی با محدوده قیمت و مساحت مشابه پرهزینه تر خواهد بود. اما اگر بتوانید کمی امور مالی و هزینه های خود را مدیریت کنید، ساخت این نوع ویلا میتواند مقرون به صرفه باشد.

چند اقامتی بودن آن

ساخت ویلای دوبلکس این مزیت را دارد که دو واحد در یک بنا را در اختیار ساکنین قرار میدهد. بنابراین از نظر ظرفیت مسکن، یک ویلای دوبلکس به راحتی میتواند دو خانواده را بصورت جداگانه در خود جا دهد.

منبع درآمد اضافی

از آنجایی که طراحی ویلای دوبلکس دارای یک واحد اضافی برای اسکان یک خانواده مجزا می باشند، می توان آن را به راحتی برای کسب درآمد اضافی اجاره داد. اما برای اجاره بخشی از ویلا دوبلکس بهتر است ورودی جداگانه داشته باشد.

فضای اضافی برای دفتر کار

ساخت ویلا دوبلکس یک راه حل ایده عالی برای راه اندازی کسب کار خود در خانه است، به این شکل که شما میتوانید یک دفتر کار یا اتاق جلسه در طبقه همکف یا طبقه بالا بدون اجاره دفتر گران قیمت، در خانه کار کنید.

معایب ساخت ویلا دوبلکس

مجموعه ای از معایب اجرا ویلا دوبلکس به شرح زیر است:

  • دیوار مشترک در طراحی این نوع ویلاها میتواند یک عیب برای این خانه ها به شمار آید. وجود این دیوار میتواند باعث نگرانی ساکنان شود زیرا ممکن است سر و صدا به قسمت دیگر دوبلکس منتقل شود. این مورد ممکن است شباهتی با ویلاهای دوبلکس سنتی داشته باشد که در هر طبقه ناراحتی ساکنان را به دنبال دارد.
  • اگر در اجرای ساخت ویلا دوبلکس از یک راه پله داخلی برای متصل کردن دو واحد بهم استفاده شود، ممکن است در صورت اجاره دادن آن به کس دیگر، مستاجر در رفت و آمد به مشکل بخورد، یک واحد اضافی در ویلا دوبلکس در صورتی میتواند به اجاره داده شود که دارای ورودی مجزایی باشد.
  • ویلا های دوبلکس در مناطقی ساخته میشود که ازدحام کمتری داشته، و طرف دیگر از متراژ زمین بالایی برخوردار باشند. پیدا کردن این نوع زمین ها ممکن است دشوار یا پر هزینه شود.
  • یک ویلا دوبلکس به طور کلی دارای مالکیت خصوصی است. به طوری که عواملی مانند نگهداری و باغبانی برای صاحبخانه به ارمغان می آورد. ممکن است مدیریت یک ویلای دوبلکس بزرگ به تنهایی دشوار باشد.

طراحی ویلا دوبلکس

 

موارد تاثیر گذار در تعرفه ویلا دوبلکس

هزینه ساخت ویلا به مجموعه ای از عوامل مانند مکان، مصالح مورد استفاده و مساحت زمین بستگی دارد، که ویلا دوبلکس نیز از این قاعده مستثنا نیست. نگاهی به چند مورد از عوامل تاثیر گذار در هزینه ساخت ویلا دوبلکس داشته باشیم:

  • نوع سازه
  • مساحتی که باید ساخته شود
  • زمان صرف شده
  • در دسترس بودن منابع مالی
  • تجربه و تخصص پیمانکار
  • در دسترس بودن ماشین آلات ساختمانی
  • در دسترس بودن مصالح ساختمانی مورد نیاز
  • فاصله پروژه از بازار

اجرا ویلا دوبلکس

 

هزینه طراحی ویلا دوبلکس

در طراحی ویلا دوبلکس انتخاب پلان طبقات و همچنین انتخاب طرح دکوراسیون داخلی ویلا در هزینه های ساخت تفاوت های چشمگیری برای مالکان خواهد داشت. پس انتخاب پلان نما، پلان طبقات و طراحی داخلی میتواند هزینه های مختلفی به دنبال داشته باشد.
به عنوان مثال برای ساخت ویلا دوبلکس در شمال کشور به دلیل بارندگی های فراوان از سقف های شیروانی استفاده میشود همین مسئله باعث می شود که ساخت سقف و اجرای آن هزینه هایی داشته باشد.
اگر شما تمایل به طراحی استخر در ویلای دوبلکس خود را داشته باشید مبلغی نیز باید صرف طراحی و ساخت و اجرای استخر در نظر داشته باشید
برای محاسبه دقیق قیمت ساخت ویلا دوبلکس ،متراژ بنا را در متوسط قیمت منطقه مورد نظر ضرب می کنند و عدد نهایی که همان قیمت ویلا دوبلکس است را به دست می آورند.

سوالات متداول

ساخت این نوع سازه ها با توجه به زیر بنای سازه، مساحت زمین، در دسترس بودن مصالح و حمل نقل میتوان متغییر باشد.

هزینه اجرا این پروژه نیز به عوامل مختلفی مانند نوع مصالح استفاده ( از نظر درجه بندی آنها)، استفاده از ماشین آلات سنگین، میزان استفاده از مصالح، امکانات ویلا اعم از استخر و جکوزی میتواند متغیر باشد

امروزه بیشتر سازندگان ویلا از دو نوع اسکلت برای ساخت ویلا استفاده میکنند، سازه های بتنی و فولادی که در بین این دو به دلیل اقتصادی تر بودن سازه های بتنی، این سازه طرفداران بیشتری بین پیمانکاران دارد. 

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن