ساخت ویلا ایرانی

ساخت ویلا ایرانی یکی از بزرگترین نیاز های مردن می باشد و بسیاری از افراد نیز برای همین منظور به دفاتر معماری مراجعه می کنند. ساخت ویلا در سبک های مختلف انجام می گیرد و با توجه به اینکه سبک معماری ایرانی جذابیت بسیار زیادی دارد، ساخت ویلا ایرانی بسیار رایج شده است. البته طراحی ویلا ایرانی معمولا با تلفیقی از سبک های مدرن و کلاسیک انجام می شود تا طرح نهایی بتواند جذابیت بصری بالایی داشته باشد. گروه مهندسی آرتیا اجرا و ساخت ویلا ایرانی را به صورت تخصصی توسط معماران خبره و با تجربه در این زمینه انجام می دهد. شما می توانید 0 تا 100 پروژه های اجرا ویلاهای مدرن ایرانی را به تیم ما واگذار کنید تا این فرایند را با بالاترین کیفیت برای شما انجام دهیم.

Types of pools

انواع ویلا ایرانی

از نظر سبک، ویلا های ایرانی به انواع مختلفی دسته بندی می شوند، اما از نظر نوع ویلا معمولا طراحی ویلای ایرانی را در 3 مدل ویلا ایرانی فلت، ویلا ایرانی دوبلکس، ویلا تریبلکس انجام می شود. این سه مدل ویلا کاربرد بسیار زیادی در ساخت و سازهای دارند. هر یک از این سبک ویلاهای ایرانی دارای ویژگی هایی هستند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

ویلا ایرانی فلت

ویلاهای فلت (FLAT) عموما به شکل یک طبقه هستند و سطح صاف را به وجود می آورند. این نوع از ویلا ها با توجه به اینکه دارای طراحی مدرن هستند، طرفداران بسیار زیادی دارند. طراحی ویلا فلت ایرانی هزینه کمتری نسبت به مدل های دوبلکس و تریبلکس دارد و این موضوع نیز محبوبیت ساخت این نوع از ویلا ها را افزایش داده است. به طور کلی می توان گفت اگر یک تصمیم به ساخت یک نوع ویلای مقرون به صرفه دارید و ویو خاصی را از ویلا نمیخواهید، طراحی ویلا فلت می تواند برای شما مناسب باشد.

از مزایای این نوع ویلا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

طراحی ویلا ایرانی

ویلا دوبلکس ایرانی

ویلاهای دوبلکس سازه های دوطبقه هستند. البته طبقه های این ویلا در یک بخش قرار میگیرند و با استفاده از پله هایی که داخل طبقه اول وجود دارد، این دو طبقه به هم متصل می شوند. ارتفاع طبقات در ویلای ایرانی دوبلکس استاندارد در نظر گرفته می شود. در ویلا های دوبلکس می توان اتاق خواب ها و یک محیط باز برای قرار دادن ابزار های سرگرمی مانند میز بیلیارد در نظر گرفت و در طبقه اول نیز می توانید پذیرایی و آشپزخانه را داشته باشید.

ویلا ایرانی تریبلکس

ویلای تریبلکس دارای سه طبقه می باشد و در سه سطح طراحی شده است. با توجه به اینکه هزینه ساخت ویلا ایرانی تریبلکس بالاست، این ویلاها زیاد مورد توجه مشتریان قرار نمی گیرند. معمولا این نوع از ویلا ها در مناطق مرتفع ساخته می شوند تا چشم انداز فوق العاده ای داشته باشند و قابلیت استفاده از امکانات رفاهی زیادی در این سازه ها وجود دارد. برخی از ویژگی های ویلای ایرانی تریبلکس:

طراحی و ساخت ویلای ایرانی

بهترین مکان برای ساخت ویلای ایرانی

بهترین مکان برای ساخت ویلای مدرن ایرانی و دیگر انواع ویلاهای ایرانی در محیط های خلوت مانند شمال کشور یا اطراف شهر های شلوغی مانند تهران است. شما می توانید یک ویلا اختصاصی را خارج از استرس شهر در این محیط ها تجربه کنید و معمولا برای گذراندن آخر هفته به همراه دوستان و آشنایان محل هایی که خلوت باشند، انتخاب فوق العاده ای هستند. البته شما می توانید خدمات ساخت ویلا را در هر محلی که نیاز داشته باشید از گروه مهندسی آرتیا دریافت کنید.

هزینه طراحی ویلا ایرانی چقدر است؟

با اینکه تخمین هزینه ساخت ویلای ایرانی نیاز به دریافت اطلاعات دقیق از پروژه دارد، اما در صورتی که قصد دارید تا هزینه های حدودی طراحی یک ویلا را در دست داشته باشید باید به چند مورد اصلی دقت کنید و در آخر جدول قرار گرفته برای تخمین هزینه را مطالعه کنید. هزینه ویلا می تواند به متغیر های مختلفی وابسته باشد:

  • متراژ بنا
  • تاسیسات استفاده شده
  • روشنایی
  • امکانات مورد نیاز (برای مثال وجود استخر در ویلا)
  • هزینه مصالح (مانند میلگرد، بتن و … )

اما به صورت کلی در صورتی که قصد ساخت ویلا ایرانی در اطراف تهران را داشته باشید، هزینه های شما تقریبا طبق جدول زیر اندازه گیری می شود.

 
مرحلهسهم از کل عملیات ساختبودجه تقریبی مورد نیاز
سفت کاری45 درصد4 الی 4.5 میلیون تومان / متر مربع
نازک کاری 35 درصد3 الی 4 میلیون تومان / متر مربع
درب و پنجره و نما20 درصد2  الی 2.5 میلیون تومان / متر مربع

خدمات ساخت ویلا ایرانی

تیم مهندسی آرتیا به سازنده و پیمانکاری ساخت ویلای ایرانی می باشد که این فرایند را از 0 تا 100 به صورت کامل برای کارفرما انجام خواهد داد. در نظر داشته باشید که اولویت تیم سازنده ویلا ایرانی آرتیا، کیفیت می باشد و همین موضوع نیز باعث شده تا در مسیر ساخت ویلا از بهترین متریال و مصالح استفاده کنیم و سازه های مورد اطمینانی را برای کارفرما به وجود بیاوریم.

پلان ویلا ایرانی

شما می توانید در تصویر زیر پلان ویلای ایرانی را مشاهده کنید. البته در نظر داشته باشید که پلان ویلا می تواند بسته به نیاز های کارفرما تغییر زیادی داشته باشد و نمونه زیر تنها به عنوان یک طرح مورد استفاده قرار میگیرد.

نمونه هایی از طراحی ویلای ایرانی

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن