ساخت استخر در باغ

ساخت استخر در محیط باغ یا ویلا، علاوه بر اینکه منجر به افزایش ارزش ملک شما خواهد شد، به ایجاد یک فضای شیک و مدرن می شود. با توجه به اینکه باغ ها محیطی برای سرگرمی و استراحت هستند، ساخت استخر در باغ ضروری است. ساخت استخر باغ ممکن است محدودیت هایی داشته باشد که با کمک گرفتن از تیمی حرفه ای، می توانید راه حلی برای این محدودیت ها پیدا کنید. طراحی و ساخت استخر در باغ، با توجه به موقعیت قرار گیری استخر، می تواند در دو نوع روباز و سرپوشیده وجود داشته باشد. طراحی استخر در باغ طبق قوانین و اصولی انجام می شود که از نظر ابعاد، اندازه و سبک طراحی می تواند متفاوت باشد.

قوانین ساخت استخر در باغ

قبل از اینکه برای اجرا این نوع استخر برنامه ریزی کنید، باید قوانین ساخت استخر در باغ را بررسی کنید. اولین مرحله برای ساخت استخر، بررسی زمین و مکان مناسب برای اجرا است، چرا که در بعضی مناطق شرایط و پتانسیل لازم برای طراحی استخر وجود ندارد. دومین گام دریافت مجوزهای لازم است که ثابت می کند منطقه مورد نظر شما هیچ ایرادی برای طراحی استخر ندارد. البته که برای دریافت مجوز، باید قوانین مورد نظر، که برای هر منطقه متفاوت است، مطالعه کنید. زمان تهیه نقشه برای طراحی استخر باغ، باید مشخص شود که استخر از نوع روباز است یا سرپوشیده، تا بعد از مشخص کردن تمامی جزئیات اقدام به ساخت استخر نمایید. در نهایت برای جانمایی استخر، بهتر است از متخصصان کمک بگیرید تا آنها بهترین مکان را برای ساخت سازه به شما پیشنهاد دهند.

اصول طراحی استخر در باغ

ساخت استخر باغی مانند هر پروژه دیگری نیازمند رعایت اصول و قوانینی است، چرا که در صورت رعایت نکردن این قوانین، در آینده مجبور خواهید بود هزینه های زیادی را برای برطرف کردن مشکلات پرداخت کنید. برای طراحی استخر در باغ، نیازمند نقشه ای اولیه می باشید. نقشه ای که توسط گروه معماری تهیه می شود، با توجه به فضای باغ، ابعاد و طراحی مورد نظر شما انجام خواهد شد. قبل از ساخت استخر در باغ، باید زمین مورد نظر را بررسی کنید تا از نظر موقعیت مکانی و جغرافیایی، پتانسیل استخر را داشته باشد. برای طراحی و ساخت استخر باغ، بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید تا در هزینه های شما صرفه جویی شود.

طراحی استخر در باغ
طراحی و ساخت استخر باغ

بهترین زمان برای اجرا استخر در باغ

بهترین زمان برای ساخت استخر، به نیاز شما بستگی دارد؛ بدین معنا که عده ای دوست دارند از استخر خود در فصل تابستان استفاده کنند، بنابراین باید قبل از عید یا در فصل بهار اقدامات اجرایی را برای احداث استخر خود انجام دهند. در مقابل عده ای ترجیح می دهند که اجرا استخر باغ را به فصل زمستان یا پاییز موکول کنند که در این فصل ها ممکن است با چالش هایی برای ساخت استخر در باغ مواجه شوند، اما استخر آنها در فصل گرما آماده خواهد بود.

در حالت کلی، ساخت استخر در هر فصلی معایب و مزایای خودش را دارد. اگر شما قبل از فصل بهار برای اجرا استخر در باغ برنامه ریزی نمایید، دیگر گرفتار تورم های سال جدید نخواهید شد، از طرفی با توجه به زیاد بودن ساخت و سازها، ممکن است به سختی بتوانید با پیمانکاران ساخت استخر قرارداد ببندید.

بهترین سازه برای احداث استخر باغ

استخرها در انواع مختلفی وجود دارند که انتخاب بهترین سازه کاملا به نیاز و انتظار شما از استخر بستگی دارد. برخی از رایج ترین سازه ها برای ساخت استخر در باغ عبارتند از:

استخرهای بتنی

بتن از جمله با دوام و رایج ترین مصالح برای ساخت استخر است. درست است که مدت زمان ساخت استخر بتنی در باغ از سایر استخرها بیشتر است، اما استحکام این استخرها زبانزد است. ساخت استخرهای بتنی برای محیط باغ، این امکان را به شما می دهد تا استخر خود را با طرح و ابعاد دلخواه خود بسازید و همین امر باعث شده تا استخرهای بتنی برای باغ هایی که فضای کمی برای ساخت استخر دارند مناسب باشد.

استخرهای فایبرگلاس

این استخرها به استخرهای پیش ساخته معروف اند. سازه استخرهای فایبرگلاس در کارخانه ها ساخته شده و سپس توسط ماشین مخصوص به محل مورد نظر حمل خواهد شد. ساخت استخر فایبرگلاس در باغ زمانی خوب است که باغ شما فضای کافی رفت و آمد ماشین های سنگین داشته باشد. استخرهای فایبرگلاس دارای روکش هایی هستند که مانع از رشد جلبک ها خواهد شد، بنابراین می توانند برای محیط باغ مناسب باشند.

استخرهای وینیلی

در استخرهای وینیلی، از یک نوع آستر قابل انعطاف بر روی سازه استفاده می کنند که این نوع استخرها در مقایسه با دو دسته دیگر راحت تر نصب می شوند. یکی از معایب استخرهای وینیلی، این است که ممکن پوشش این استخرها در دراز مدت دچار آسیب شوند؛ به همین دلیل بهتر است هر چند سال یکبار پوشش آنها را تعویض نمایید.

هزینه ساخت استخر در باغ

ابعاد، طراحی، تجهیزات و سایر آپشن هایی که برای استخر خود در نظر دارید، در هزینه ساخت استخر در محیط باغ تاثیرگذار خواهند بود. اگر به دنبال این هستید که قیمت طراحی استخر باغی را با به کار بردن تجهیزات بی کیفیت کاهش دهید، بهتر است تجدید نظر کنید، چرا که این کار به ضرر شما خواهد بود. هزینه ساخت استخر در باغ به نوع استخر بستگی دارد؛ برای مثال، هزینه اجرا استخر بتنی در مقایسه با استخرهای فایبرگلاس بیشتر است. برای برآورد تعرفه ساخت استخر در باغ، می توانید با کارشناسان گروه مهندسی آرتیا در تماس باشید.

ایده های جدید برای طراحی استخر در باغ

برای اینکه بتوانید قیمت احداث استخر در باغ را متوجه شوید، ابتدا باید ابعاد و ویژگی هایی که برای استخر در نظر گرفته اید را با سازندگان استخر در میان بگذارید تا متخصصان این مجموعه ها محاسبات لازم برای تخمین هزینه را انجام داده و هزینه حدودی را به شما اعلام کنند. برای استعلام هزینه ساخت می توانید همین حالا با کارشناسان آرتیا در تماس باشید.
شهرداری در هر منطقه، با توجه به پوشش، نوع خاک و ویژگی های زمین، قوانینی را در نظر میگیرد که که این قوانین می تواند بر روی عمق، متراژ استخر، متریال استفاده شده برای ساخت و پروسه ساخت استخر تاثیر داشته باشد. با توجه به متغیر بودن این قوانین باید برای اطلاع دقیق از این موارد، با مهندسین متخصص در تماس باشید.
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن