ساخت ویلا شیشه ای

بیشتر مردم تمایل دارند که تعطیلات خود را به دور از دغدغه های فکری و کاری در یک محیط دنج و آرام بگذرانند، به همین دلیل ساخت ویلا از جمله پروژه هایی است که این روزها رواج پیدا کرده است. با زیاد شدن تعداد آپارتمان ها مردم تمایل دارند که ویلاها دارای پنجره های بزرگ و نورگیر باشد تا از منظره اطراف آن لذت ببرند. ساخت ویلا شیشه ای یکی از محبوب ترین نوع ویلاها است. ساخت ویلا شیشه ای به شما این امکان را می دهد تا از نور طبیعی برای روشن کردن منزل استفاده کنید. شیشه به عنوان یک عنصر محبوب برای ساخت ویلا، چشم اندازی یکپارچه و گسترده رو به بیرون ایجاد می کند و به عنوان عنصری تاثیر گذار شناخته شده است.

مزایای ساخت ویلا شیشه ای

از جمله مزایای ساخت ویلا شیشه ای، ساخت سریع این دسته از ویلاها است؛ با توجه به اینکه برای طراحی ویلا شیشه ای به بتن کمتری نیاز دارید، هزینه و مدت زمان ساخت ویلا شیشه ای کمتر خواهد شد. به این مسئله توجه کنید که جنس شیشه ای که برای طراحی و ساخت ویلا استفاده می کنید، می تواند در هزینه نهایی ساخت ویلا شیشه ای تاثیر گذار باشد. از جمله مزایای ساخت ویلا شیشه ای عبارتند از:

  • کاهش مصرف انرژی: طراحی ویلا شیشه ای به شما کمک می کند که برای روشنایی ویلای خود به نور مصنوعی نیاز نداشته باشید که این مسئله می تواند در کاهش مصرف انرژی موثر باشد. موضوع دیگر اینکه نور خورشید می تواند در گرم کردن منزل شما کمک کننده باشد؛ همچنین چند جداره بودن شیشه ها می تواند از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری کند.
  • زیبایی در طراحی: بی شک مهمترین هدف افراد از ساخت ویلا شیشه ای زیبایی آن است. طراحی ویلا شیشه ای، نه تنها باعث جذابیت نمای ساختمان خواهد شد، بلکه به زیباتر شدن فضای داخلی ویلا هم کمک می کند.
  • وجود رنگ های متنوع: شیشه در رنگ های مختلفی وجود دارد که می توانید از هر کدام برای بخش های مختلف خانه استفاده کنید. امروزه استفاده از شیشه های رنگی در ویلا رایج است که یک ایده خوب برای جذاب تر کردن فضای داخلی و خارجی ویلا می باشد.
  • قابلیت بازیافت: شیشه های از جمله متریالی هستند که اگر چندین بار بازیافت شوند کیفیت خود را از دست نخواهند داد. ساخت ویلا شیشه ای در کاهش هزینه های آلودگی محیط زیست بسیار موثر است.
  • شکل گیری آسان: شیشه جزء متریال های سخت می باشد که میتوان آن را حرارت دادن یا دمیدن، به شکل های مختلف درآورد و در بخش های مختلف ویلا مورد استفاده قرار داد.
پیمانکاری ساخت ویلا شیشه ای

کاربرد انواع شیشه در ساخت ویلا شیشه ای

شیشه ها انواع مختلفی دارند که می توانید برای طراحی و ساخت ویلا شیشه ای از آن استفاده کنید. هر کدام از شیشه ها برای بخش های خاصی از ویلا مناسب هستند که در ادامه با انواع شیشه ها برای طراحی ویلا شیشه ای آشنا خواهیم شد.

شیشه دودی برای ساخت ویلا

این دسته از شیشه ها برای ایجاد تعادل میزان نور جذب شده به ساختمان بسیار موثر می باشند. نور و گرمای خورشید به آسانی از این شیشه ها عبور می کند و به فضای داخلی می رسد.

شیشه حرارت دیده

این دسته از شیشه ها به دلیل دوام و استحکام انتخاب بیشتر طراحان برای ساخت ویلا شیشه ای هستند. مقاومتی که برای این نوع از شیشه ها در نظر گرفته شده بیشتر از مقاومت شیشه های معمولی است؛ به همین خاطر اگر تحت تاثیر فشار یا ضربه شدید قرار بگیرند، در مقابل شیشه های معمولی کمتر دچار آسیب خواهند شد.

ساخت ویلا با شیشه دوجداره

شیشه های دوجداره برای استفاده در نمای ویلا مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک عایق حرارتی به حساب می آید. با استفاده از شیشه های دو جداره برای ساخت ویلا شیشه ای می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

انواع نمای شیشه ای برای ویلا

نمای شیشه ای فریم لس

نمای فریم لس به گونه ای است که از قالب ساختمان جداست و به وسیله برخی وسایل دیگر بر روی ساختمان نصب می شود. نمای فریم لس معمولا دارای بازشو مخفی است که می توان برای بهره بردن از هوای تازه از آن استفاده کرد. نمای فریم لس انواع مختلفی دارد اما بیشتر رنگ آبی یا سرمه ای آن مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی ویلا شیشه ای
هزینه ساخت ویلا شیشه ای

نمای شیشه ای ویلا اسپایدر

یکی از جذاب ترین نماها برای ساخت ویلای شیشه ای، ویلا اسپایدر است که به وسیله برخی اتصالات نصب می شود. اتصالات موجود در ویلا اسپایدر معمولا فلزی بوده و آن را با نام اسپایدر گلس نیز می شناسند. وزن کم، نصب آسان و ایجاد شفافیت کامل از دیگر مزیت های این نما است که باعث محبوبیت آن شده است.

نمای شیشه کرتین وال

یکی دیگر از انواع نماها برای ساخت ویلا شیشه ای، کرتین وال است که تفاوت ها و شباهت هایی با نمای اسپایدر دارد. این نما ترکیبی از پروفیل آلومینیوم و شیشه است که به روش های مختلفی می توان آن را نصب کرد. این نما عایق مناسبی برای ورود هوا و سر و صدا می باشد؛ به همین دلیل برای استفاده در محیط های مرطوب و کوهستانی مورد استفاده قرار می گیرد.
طراحی و ساخت ویلا شیشه ای

ایده های خلاقانه برای ساخت ویلا شیشه ای

سفارش طراحی و ساخت ویلای شیشه ای

تیم آرتیا گروپ، با سالها تجربه در زمینه ساخت ویلا ایرانی از ابتدا تا انتهای پروژه در کنارتان خواهند بود. شما می توانید هر آنچه که در ذهنتان برای ساخت ویلا دارید را به ما بیان کنید تا متناسب با انتظارات شما اقدام به طراحی و ساخت ویلا نماییم. برای سفارش طراحی و ساخت ویلا شیشه ای، می توانید با کارشناسان آرتیا گروپ در ارتباط باشید.

هزینه ساخت ویلا شیشه ای

در حالت کلی، هزینه ساخت ویلا شیشه ای به متریالی که برای ساخت ویلا مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد. از جمله مواردی که قبل از طراحی و ساخت ویلا شیشه ای باید به آن توجه داشته باشید، استحکام سازه مورد نظر است که باید استفاده از شیشه مناسب باشد. قیمت ساخت ویلا شیشه ای در مقایسه با سایر ویلا آسان تر است و در ایجاد جذابیت ویلای شما نقش به سزایی را ایفا کرده است. هزینه ساخت ویلا شیشه ای به متراژ ویلا، تعداد طبقات و نوع طراحی آن بستگی دارد.

سوالات متداول

ویلای شیشه ای می تواند نورگیری بسیار بالایی را برای محیط ایجاد کند، همچنین طرح های مدرن معمولا از ساختار شیشه ای برخوردار می باشند و جذابیت بصری بالایی دارند.

در صورتی که نیاز به محدود کردن دید داخل ویلا شیشه ای داشتید، می توانید از شیشه های دودی و مدل های مختلف پرده برای نگهداری از حریم شخصی استفاده کنید.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن