ساخت استخر در استان البرز

استان البرز یکی از استان های خوش آب و هوای ایران می باشد که فاصله کمی با تهران دارد. همین موضوع نیز باعث شده تا علاوه بر ساکنان شهر کرج و استان البرز، از شهر های اطراف مانند تهران نیز برای آخر هفته ها استان البرز انتخاب خوبی باشد و خرید یک ویلا در این استان گذینه مقرون به صرفه ای به شمار می رود. البته ویلا با استخر همیشه دارای مزایای زیادی بوده است که قبلا به آنها اشاره کرده ایم. در صورتی که تصمیم به طراحی استخر در البرز را دارید، بهتر است از خدمات طراحی استخر آرتیا استفاده کنید.
تیم مهندسی آرتیا آماده ساخت استخر در سراسر استان البرز و شهر کرج می باشد و در صورتی که قصد اجرا استخر در دیگر شهر ها را دارید نیز می توانید از خدمات ما استفاده کنید. تیم آرتیا طراحی استخر را به صورت تخصصی انجام می دهد و اجرا استخر نیز توسط پیمانکاران ساخت استخر در کرج آرتیا که تجربه طولانی در این زمینه دارند انجام می شود.

طراحی و ساخت استخر در البرز

انواع استخر را می توان در استان البرز اجرا کرد. اما باید در نظر داشته باشید که چه جور استخری مناسب فعالیت های شما است. انواع استخر وجود دارند که هر یک از آنها دارای مزایا و معایب خاصی می باشد که در ادامه برخی از پرکاربردترین آنها را نام برده ایم:

Types of pools

انواع استخر از نظر متریال

استخر بتنی در کرج

استخر بتنی یکی از پرکاربرد ترین نوع سازه های استخر می باشد که طراحی و ساخت آن در استان البرز بسیار مناسب می باشد. استخر بتنی دارای طول عمر بسیار بالایی می باشد و هر طرحی که در نظر داشته باشید، با استفاده از سازه بتنی قابل اجرا خواهد بود. البته هزینه ساخت استخر بتنی کمی بیشتر از مدل های دیگر می باشد، اما مزایای این استخر ها بسیاری از مشتریان را به سمت این سازه کشانده است.

استخر فایبرگلاس در استان البرز

استخر های فایبرگلاس ساخته شده از کامپوزیت هستند و مقاومت خوبی دارند. البته این نوع استخر ها نیز از نظر مقاومت در رده پایین تری نسبت به استخر های بتنی قرار میگیرند. همچنین نگهداری استخر فایبرگلاس کمی پردردست است و معمولا نمی توان آنها را در عمق، ابعاد و اشکال مورد نیاز خود طراحی کنید و باید از طرح هایی که قبلا آماده شده اند استفاده کنید.

ساخت استخر وینیل در البرز

استخر های وینیل را می توان ارزان ترین نوع سازه های استخر دانست که به هزینه بسیار پایینی نسبت به مدل های دیگر، قابلیت اجرا دارند. در این سازه ابتدا گود برداری برای محل استخر انجام می شود و پس از آن دیوار های استخر را با استفاده از شن و ماسه پر می کنند. در اخر نیز این دیواره ها با استفاده از روکش وینیل پوشیده می شود. در نظر داشته باشید که طول عمر مفید این استخر ها 8 الی 10 سال در نظر گرفته می شود و بعد از آن نیاز است تا ترمیم دیواره ها انجام بگیرد.

مراحل طراحی و ساخت استخر در البرز

گودبرداری استخر

در این مرحله باید محیط مناسب برای اجرا استخر آماده شود. با توجه به ابعاد استخر طراحی استخر در البرز که برای سازه در نظر گرفته شده است، حفاری انجام می شود و معمولا مدت زیاد زمان نمی برد. در این مرحله از انواع ماشین آلات سنگین و همچنین نیروی انسانی استفاده خواهد شد. همچنین گودبرداری باید به شکل اصولی انجام بگیرد و ادامه مراحل و ساخت یک استخر در کرج با کیفیت، به این مرحله وابسته خواهد بود.

ساخت استخر در البرز
ساخت استخر در کرج

تسطیح خاک

بعد از گودبرداری استخر نوبت به تسطیح خاک میرسد که با استفاده از دستگاه های کامپکت صورت میگیرد. در این مرحله، برای مسطح کردن زمین، از شن و ماسه استفاده می شود که با توجه به طراحی استخر در بخش های مختلف ممکن است پستی بلندی هایی داشته باشید.

آرماتور بندی و دیوار کشی

آرماتور بندی و دیوار کشی استخر در اینجا انجام می گیرد. البته این مرحله معمولا برای استخر های بتنی انجام می شود و در دیگر استخر ها مرحله آرماتور بندی وجود ندارد. آرماتور بندی کمک می کند که به راحتی بتوانید ساختار دیواره های استخر را تشکیل دهید و شرایط را برای بتن ریزی بهتر، آماده می کند. معمولا برای استخر های بتنی، در این مرحله از افزودنی های بتن استفاده می شود که کمک می کنند تا مقاومت و کارایی بتن در استخر افزایش پیدا کند.

اجرا استخر در البرز

لوله کشی و اجرا تاسیسات استخر

باید در نظر داشته باشید که تاسیسات استخر قبل از بتن ریزی انجام می شود و باید بالاترین دقت را در اجرا این تاسیسات به خرج داد. این تاسیسات بعد از بتن ریزی در زیر بتن خواهند ماند و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشید، تعمیر کردن این سیستم بسیار مشکل خواهد بود. با استفاده از پمپ و مانومتر می توان در این مرحله، نشتی را پیدا کرد و در صورت نیاز ترمیم را انجام داد.

نصب چراغ و سیم کشی استخر

با توجه به اینکه انی سیم کشی قرار است درون آب اجرا شود، بهتر است تا بالاترین دقت را برای سیم کشی استخر به خرج دهید. همچنین سیستم روشنایی استخر با توجه به ابعاد و اندازه استخر تغییر می کند و پیمانکار سازنده استخر در البرز باید این موضوع را به خوبی بررسی و اجرا کند.

طراحی و ساخت استخر در البرز

بتن ریزی

بتن ریزی جزو آخرین مراحل ساخت استخر در کرج به شمار می رود. بعد از اینکه سیم کشی و تاسیسات تکمیل شدند، می توان فرایند بتن ریزی را شروع کردن، بعد از این مرحله نیز به عایق کاری انجام می شود تا نشتی در هیچ یک از بخش های استخر نباشد. در آخر نیز محیط سازی و کاشی کاری استخر انجام خواهند شد که این بخش ها نیز به صورت سلیقه ای و در طرف های مختلفی قابلیت اجرا دارند.

خدمات ساخت استخر در البرز

گروه مهندسی آرتیا آماده ارائه خدمات ساخت استخر در البرز و دیگر شهر های ایران می باشد. برای دریافت خدمات ساخت استخر، می توانید همین حالا با کار کارشناسان آرتیا در تماس باشید. آرتیا به صورت تخصصی ساخت استخر بتنی و استخر فایبرگلاس را با بالاترین کیفیت انجام می دهد.

محیط سازی استخر در شهر کرج

با توجه به اینکه آرتیا دارای تیم متخصص در زمینه طراحی داخلی و خارجی می باشد، آماده ارائه 0 تا 100 خدمات ساخت استخر است. در صورتی که قصد طراحی یک استخر با فضای مدرن را دارید، باید محیط سازی استخر را جدی بگیرید. محیط سازی استخر به صورت تخصصی توسط طراحان آرتیا انجام می شود و اجرا آن نیز توسط تیم پیمانکاری ساخت استخر در البرز آرتیا صورت میگیرد. 

سوالات متداول

با توجه به فصل، ابعاد استخر، منطقه ای که ساخت استخر در آنجا انجام می شود، این مقدار ممکن است متغیر باشد؛ اما معمولا بین 15 الی 45 روز 0 تا 100 ساخت استخر انجام خواهد شد.

هزینه ساخت استخر در کرج بسیار متغیر است و به موارد همچون نوع استخر (بتنی، فایبرگلاس، وینیل)، گرمایش استخر، سیستم تصفیه، محیط سازی، متراژ، نورپردازی و … وابسته است.

هر کدام از سازه های بتنی، وینیل و فایبرگلاس دارای مزایای و معایبی هستند، اما به صورت کلی استخر بتنی قیمت بالاتری دارد و امکانات و طول عمر بیشتری را هم ارائه می کند.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن