طراحی ویلا فلت

طراحی ویلا فلت یکی از درخواست های بسیاری از کارفرمایان می باشد. طراحی و ساخت ویلای فلت که در سالهای گذشته بسیار رایج شده است، یکی از مدل های ویلا می باشد که توجه بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرده است. با توجه به اینکه طراحی ویلا FLAT جذابیت های زیادی دارد، در بین اولین گزینه ها برای ساخت یک ویلای مدرن است. اگر با ویلای فلت آشنایی ندارید، بهتر است تا این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید. همچنین در صورتی که قصد ساخت ویلا فلت را داشته باشید، گروه مهندسی آرتیا می تواند به شما کمک کند.

ویلا فلت چیست؟

فلت در زبان انگلیسی به معنی صاف یا هم سطح می باشد و به همین دلیل ویلاهایی که از طراحی صاف یا یک طبقه ای برخوردار هستند را ویلای FLAT می نامند. سقف در ویلای فلت هیچ بخش مشترکی ندارد و خودش هم بخش مشترک به شمار نمی آید. البته در فارسی بیشتر از کلمه همکف برای معرفی ویلا های فلت استفاده می شود.
با اینکه در ایران بیشتر ویلا های فلت، قدیمی ساز هستند، اما در طراحی ویلای فلت مدرن به یکی از پرطرفدارترین سبک های طراحی، برای ساخت و اجرا ویلاها تبدیل شده است. معمولا خانه های فلت به در ابعاد 100 الی 300 متری ساخته می شوند و می توانید بسته به نیاز خودتان از 2 الی 4 خواب را در آن مشاهده کنید. طراحی ویلا فلت دو خوابه و سه خوابه در مناطق مختلف ایران بسیار رایج است و می توانید این نوع ویلاها را به وضوح مشاهده کنید. البته با توجه به اینکه محدودیت فضا برای طراحی محیط ویلا فلت وجود دارد، ممکن است نیاز داشته باشید که از مدل هایی مانند ویلای دوبلکس برای طراحی ویلا استفاده کنید.

FLAT VILLAGE

انواع ویلا فلت

با اینکه سازه های فلت معمولا به یک مدل طراحی و اجرا می شوند اما انواع مختلفی نیز در طراحی آنها وجود دارد که معمولا توسط کارفرما، درخواست طراحی ویلا به این شکل می باشد: 

طراحی ویلا فلت لاکچری

 این ویلا ها معمولا برای افراد خاص پستند طراحی می شوند و در آنها از تجهیزات لاکچری برای دیزاین بهره گرفته شده است.

طراحی ویلا فلت مدرن

ویلا فلت مدرن، جزو محبوب ترین ویلا ها می باشد که در ساخت آن بیشتر از المان های مینیمال بهره گرفته شده

طراحی ویلا فلت دو خوابه

ساخت ویلا دو خوابه فلت به عنوان یک محیط مناسب خانواده شناخته شده و مناسب محیط هایی با ابعاد متوسط است

اجرا ویلا فلت سه خوابه

در صورتی که یک زمین با ابعاد بزرگ دارید، ساخت ویلا فلت سه خوابه می تواند برای شما مناسب باشد

ساخت ویلا فلت نقلی

در زمین هایی که محدودیت محیطی وجود دارد، ساخت ویلا فلت نقلی با طراحی جذاب کاربرد بیشتری خواهد داشت

طراحی ویلا فلت شیک

طراحی ویلا شیک فلت را می توان با ترکیب سبک مدرن با المان های لاکچری به دست آورد

طراحی ویلا فلت ارزان

ویلا فلت ارزان قیمت، جزو رایج ترین مدل های خانه ویلایی است که در شمال نیز به وفور مشاهده می شود

ساخت ویلا فلت نما رومی

نمای روی در انواع سازه ها از جمله ویلا می تواند جذابیت زیادی را داشته باشد

مقایسه ویلا فلت با ویلا نیمه دوبلکس

ویلا نیمه دوبلکس، سازه هایی می باشند که طراحی آنها بین فلت و دوبلکس قرار دارد و با اینکه هیچ کدام از این دو مورد نیست، اما ویژگی های هر دو ویلا را در خود جای داده. ویلا نیمه دوبلکس به صورت کامل شکل فلت ندارد و معمولا یک محیط با ارتفاع بالاتر را با اضافه کردن چندین پله در فضای داخلی یا خارجی ایجاد می کند. همچنین با توجه به ارتفاع و تعداد پله های کمتر، معمولا این واحد ها را با نام دوبلکس شناسایی نمی کنند، به همین دلیل در صورتی که این سازه ها را مشاهده کردید باید بدانید که قیمت ویلای نیمه دوبلکس چیزی بین قیمت ویلا فلت و قیمت ویلا دوبلکس می باشد.
در صورتی که طراحی FLAT ویلا ممکن است برای شما خسته کننده باشد، می توانید با استفاده از مدل های مختلف ویلا نیمه دوبلکس، یک فضای جذاب را برای ویلای خود به وجود بیاورید.

طراحی و اجرا ویلا فلت
ساخت و طراحی ویلا فلت

ویژگی های ویلا فلت چیه؟

همانطور که قبل تر بررسی کردیم، ویلا فلت هیچ سقف مشترکی ندارد. همچنین تمام بخش های واحد در طراحی ویلا فلت در یک سطح قرار می گیرند. یعنی می توانید بدون نیاز به طراحی پله از آشپزخانه به پذیرایی، اتاق خواب و بخش های دیگر واحد حرکت کنید. اگر قصد طراحی ویلا به سبک فلت دیزاین را دارید، می توانید از کارشناسان گروه مهندسی آرتیا کمک بگیرید و همچنین اجرا پروژه های خود را نیز به این تیم واگذار کنید تا 0 تا 100 ساخت ویلا فلت را برای شما انجام بدهند.

مزایای طراحی ویلا فلت

طراحی ویلای فلت

معایب طراحی ویلای فلت

با اینکه معایب ویلا فلت بسیار کم هستند، اما همین موارد نیز قابل چشم پوشی می باشند و می توانید با بهره گیری از برخی از ویژگی هایی که معماران برای این بخش ها در نظر میگیرند این معایب را برطرف کنید.

هزینه ساخت ویلا فلت

با توجه به امکاناتی که برای ویلا در نظر گرفته می شود و مساحت ویلا باید هزینه دقیق ویلا فلت محاسبه گردد. اما به صورت کلی می توان گفت هزینه ساخت هر متر مربع از ویلا در سال 1401 حدود 8 الی 12 میلیون تومان تخمین زده می شود. تعرفه ساخت ویلا فلت بر اساس قیمت مصالح استفاده شده در ویلا متغیر است. به صورت کلی در ساخت یک ویلا، مصالحی همچون میلگرد، بتن، تیرچه، یونولیت، لوله کشی و … در حالت معمول بر روی قیمت تاثیر گذار هستند و افزایش قیمت این مصالح یا استفاده از تجهیزات گران قیمت، می توان این هزینه را افزایش دهد. در جدول زیر می توانید هزینه های میانگین ساخت ویلا فلت را در هر مرحله از سفت کاری، نازک کاری، ساخت درب و پنجره و نما، مشاهده کنید.

مرحلهسهم از کل عملیات ساختبودجه تقریبی مورد نیاز
سفت کاری45 درصد4 الی 4.5 میلیون تومان / متر مربع
نازک کاری 35 درصد3 الی 4 میلیون تومان / متر مربع
درب و پنجره و نما20 درصد2  الی 2.5 میلیون تومان / متر مربع

علت محبوبیت ساخت ویلای فلت

در کشور ایران، ساخت ویلا فلت یکی از محبوبترین مدل های ویلا می باشد که توسط بسیاری از سازندگان انجام می گیرد. این نوع از ویلا ها دارای طراحی مدرن هستند و می توانید به راحتی در کوتاهترین زمان نسبت به مدل های دیگر ویلا به اجرا در بیایند. اگر قصد اجرای این نوع ویلا را دارید، می توانید با کارشناسان آرتیا در ارتباط باشید و مشاوره رایگان در این زمینه دریافت کنید.

همچنین طراحی ویلا مدرن می تواند تنوع بسیار بالایی داشته باشد و با توجه به این گستردگی در تنوع، می توان مدل های متفاوتی را برای هر سلیقه در این ویلا ها مشاهده کرد. تمام این موارد باعث شده اند تا ویلا مدرن به علایق و سلیقه ایرانی نزدیکتر باشد و شما می توانید در بسیاری از محیط ها این نوع ویلا را مشاهده کنید.

سوالات متداول

ویلا فلت یکی از سازه هایی است که به صورت مسطح و صاف طراحی می شود. این ویلاها در یک طبقه معمولا بدون ارتفاع زیاد از زمین ساخته می شوند و در فارسی با نام ویلا همکف نیز شناخته شده اند.

نمی توان گفت کدامیک از این سازه ها بهتر است و تصمیم گیری باید بر اساس معیار های شما انجام بگیرد، اما هزینه ساخت ویلا فلت پایین تر از ویلا دوبلکس است.

هزینه های پایین ساخت و اجرای ویلای فلت و همچنین طراحی مدرن این نوع از ویلا ها اصلی ترین مزایای آنها در میان نمونه های دیگر ویلا می باشد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن