ساخت ویلا در لواسان

از خدمات و حوزه فعالیت گروه مهندسی آرتیا میتوان به ساخت ویلا در لواسان اشاره نمود. ساخت ویلا در این منطقه نسبت به مناطق دیگر استان تهران و استان البرز پرهزینه خواهد بود. چرا که زمین در این منطقه به نسبت مناطق دیگر گران قیمت می باشد، ولی به منزله نبود ساخت و ساز در این ناحیه نیست. آب و هوای مناسب و معتدل، وجود فضا سبز و وسیع این منطقه از استان تهران را به یکی از مناطق خوش آب هوا و بکر تبدیل کرده است. اگر به دنبال ساخت ویلا در منطقه زیبا و لاکچری هستید قطعا پیشنهاد گروه مهندسی آرتیا برای مالکین و کارفرمایان عزیز این ناحیه زیبا است. گروه مهندسی آرتیا با داشتن سالها تجربه در امر ساخت و ساز و آموزش در این زمینه شما را در ساخت ویلا یاری و همراهی خواهد کرد.

انتخاب زمین در ساخت ویلا لواسان

منطقه زیبا و خوش آب و هوای  لواسان به دلیل کوهستانی بودن و وجود دره های بسیار زیبا این ناحیه را منحصر به فرد کرده است. به همین دلیل انتخاب زمین در این ناحیه امری بسیار مهم و حائز اهمیت است. چرا که ساخت ویلا در قسمت های کوهپایه به شما ویو چنان زیبایی میدهد که شاید به ندرت آن منظره در مناطق دیگری پیدا شود، همچنین هر چه زمین در ارتفاعات بالاتری برای ساخت ویلا انتخاب شود به همان اندازه ویو بسیار زیبایی به شما خواهد داد. ناگفته نماند که با بالا رفتن ارتفاع برای ساخت ویلا در لواسان در پیرو آن قیمت زمین نیز بیشتر میشود. در نتیجه با انتخاب منطقه دلخواه میتوانید پروژه ساخت ویلا را آغاز نمایید.

مراحل اجرا ویلا در لواسان

ساخت ویلا در کل از یک سری اعمال روتین و یکنواخت تشکیل میشود. به عنوان مثال مراحل ساخت ویلا در کردان کرج  تفاوت فاحشی با طراحی ویلایی در لواسان نخواهد داشت. انجام لیستی از مراحل ساخت ویلا در کل و مختصرا به شرح زیر میباشد:

خاکبرداری و گودبرداری

خاک برداری در این منطقه به دلیل کوهستانی بودن به نسبت مناطق دیگر دشوار و پرهزینه خواهد بود. همان گونه که ذکر شد انتخاب زمین در مراتع بالاتری برای حمل نقل ماشین آلات سنگین سختی به دنبال خواهد داشت و از طرفی دیگر وجود تخته سنگ هایی در زمین باعث سختی در گودبرداری خواهد شد.

رگلاژ زمین

بعد از خاکبرداری، زمینی غیر هموار در اختیار خواهیم داشت که برای ادامه فرایند ساخت و ساز نیاز به مسطح کردن و هموار سازی زمین است تمامیه فعالیت ها اعم از پر کردن حفره ها، برداشت سنگ ریزه ها و انواع گونه گیاهان رگلاژ زمین گویند.

اجرای بتن (مگر)

بعد از رگلاژ زمین برای شروع عملیات آرماتور بندی فونداسیون نیاز به بستری کاملا صاف و عاری از هرگونه گرد خاک میباشد. به همین دلیل اجرای بتنی تحت عنوان بتن مگر حائز اهمیت است.

قالب بندی و بتن ریزی

اجرای فونداسیون و پی سازه بسیار مهم بوده و در انجام این فرایند باید حساسیت بسیاری خرج دهید. بعد از اتمام آرماتور بندی فونداسیون نوبت به قالب بندی(فلزی، چوبی یا از جنس فایبرگلاس) و بتن ریزی آن می شود.

کار گذاری ستون ها

طبق نقشه، مهندس اجرا بعد اجرای فرایند های قبلی نسبت به آرماتوربندی ستونها که از پی سازه شروع میشود، اقدام میکند و با توجه به نقشه های موجود طراحی سازه مهندسین با میلگرد های تعیین شده شروع به انجام این موضوع میکنند.

کارگذاری تیرچه همراه یونولیت

طبق نقشه پس از اجرای آویز ها نوبت به تیرچه گذاری و پس از آن یونولیت گذاری بین آنها میشود. یونولیت به کار رفته در تیرچه ها به منظور عایق صوتی و حرارتی استفاده میشود.

دیوار چینی و نازک کاری

در مرحله آخر از اجرا ویلا در لواسان شامل دیوار چینی و پس از آن نازک کاری میباشد که پس از اجرای اسکلت سازه نوبت به اجرای این موارد میباشد. البته نازک کاری خود شامل موارد بسیاری است که در این مجال نمیگنجد.

اجرای ویلا در لواسان

همانگونه که شرح دادیم این مراحل توضیح بسیار مختصری از فرایند اجرای ویلا در لواسان است که جزئیات ساخت در این بخش گمارده نشده است.

هزینه ساخت ویلا در لواسان

هزینه ساخت ویلا در لواسان به موارد بسیاری بستگی دارد. اول باید هدف از ساخت ویلا را در نظر بگیرید که ویلای ساخته شده به عنوان مصرف شخصی خواهد بود یا صرفا برای فروش که در این مورد در مصالح و متریال استفاده شده برآورد هزینه متفاوت خواهد بود. مواردی که در ساخت ویلا تاثیر مستقیم دارد می توان به لیست زیر اشاره نمود:

همان گونه که ذکر شد هزینه ساخت ویلا به آیتم های مختلفی بستگی دارد به طور کلی میتوان گفت هزینه ساخت ویلا فلت نسبت به ویلا دوبلکس بسیار متفاوت است.

طراحی ویلای لواسان

سخن پایانی

امروزه ساخت ویلا در حومه استان تهران و استان البرز بسیار گسترده شده و در این بین ساخت ویلا در لواسان نیز از رشد بالایی برخوردار گشته است. کارفرمایان و مالکین عزیز برای ساخت ویلا در هر کجای استان تهران یا کرج قطعا به دنبال گروه مهندسی با تجربه و خبره هستند که  بتوانند با خیال آسوده فرآیند انجام این کار را به آنها بسپارند. گروه مهندسی آرتیا گروپ به شما نوید اطمینان و اعتماد در این امر را میدهد.

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن